Pizza, hell yeah!

Oh wat mis ik junk food toch zooo hard! Het is ook best wel hatelijk dat er iets verder in mijn straat een durum-zaak is, ik elke dag een frituur passeer en er zo veel pizza delivery guy’s rondrijden!
*droom, droom*
FOCUS Claire, FOCUS!

Ik wou dit weekend echt niet toegeven aan mijn “goesting” in junk food. Ik zal junk food eten wanneer het moment er is: met vrienden, voor een cinema avond, late night uitgaanssnack… Maar niet nu, niet omdat ik er gewoon zin in heb.

Maar, ik moest wel iets ondernemen, want ik begon het écht moeilijk te hebben. Via via kwam ik op de blog van Oerspronkelijk terecht waar een recept staat van een 2 ingrediënten pizza: bakbananen en kokosolie.
Moeilijk kan dit toch niet zijn? Het ziet er simpel uit, dus ik kan het maar proberen! En jij ook! Wel met een andere topping… 🙂

Ingrediënten – 2 pizza’s
Deeg
2 bakbananen (groenig)
2 eetlepels kokosolie
Zout, basilicum (optie)
Olijfolie –  tip!

Topping – hoeveelheid naar gelang eigen voorkeur
Spekjes
Paprika
Sjalot
Tomaat
Tomatensaus

Bereiding
Mix de bakbananen, kokosolie, en eventuele kruiden tot een smeuïge en plakkerige massa. Wrijf een stuk bakpapier in met olijfolie, plaats het deeg hierop. Probeer het mooi uit te smeren in de gewenste vorm (of in de vorm van je bakvorm). Het is echt een plakkerige drek, en ook al denk je “dit komt niet goed”, het komt wel goed 😉 het uitsmeren lukt mij het beste met de achterkant van een soeplepel. Plaats het deeg in een voorverwarmde oven van 185°C gedurende 30 minuten.

Maak ondertussen de topping klaar. Ik opteerde voor een tomatensaus gekruid met oregano, zout, peper en rode pesto (! niet paleo proef, tomatenconcentraat erbij en extra kruiden zijn zeker ook goed). Mijn spek bak ik zonder extra vet, eens er genoeg vet van het spek gesmolten is voeg ik mijn fijn gesneden sjalot toe. Echt supper lekker! Dan nog een paprika kort aanstoven en voilà!

Ondertussen is het deeg klaar, smeer je de tomatensaus mooi uit, gooi je de topping erop en sluit je af met verse tomaatschijfjes.
Hop, nog eens 15 minuten in de oven en…

Be amazed by this healthy oh so yummy pizza!

Geef een reactie

