Pittige pompoensoep

Er is niets eenvoudiger dan soep maken. De herfst is ondertussen ook aangebroken en dan kan een kom soep mij zeker smaken! Het is ook de ideale manier om mijn groenten overschotjes ergens in te verwerken. Plus, altijd goed om een reserve potje soep in de vriezer te hebben!

Eerder deze week at ik pompoen gegaard in de oven, waardoor ik een halve pompoen overschot had. Dus dacht ik bij mezelf: “Pompoensoep kan altijd wel smaken!”

Ingrediënten
Pompoen (in mijn geval ½ van een kleintje)
2 ajuinen
Kippenbouillon
Vetstof (boter, olie…)
Kruiden naar keuze (zout, peper, paprika, chilivlokken)
Optie: kokosmelk

Bereiding
Snij de ajuin in grove stukken, verhit de soepkom met olie (of…) en laat de ui goudbruin worden. De pompoen ook in blokjes snijden (hoe groter de stukken, hoe langer het moet koken) en toevoegen aan de ajuin. Vervolgens water toevoegen tot dat alles net onder staat. Breng aan de kook en voeg bouillonblokje(s) toe. Eens de pompoen gaar is, de soepkom van het vuur halen en alles mixen. Voeg de kruiden toe naar smaak.

Indien je royaal bent met de chilivlokken, zoals ik, dan krijg je een pittige pompoensoep! Indien je dit niet zo goed verdraagt, zoals ik, dan kan je er steeds kokosmelk (of room/melk) aan toevoegen.

Van deze pittige pompoensoep met kokosmelk kreeg ik het ineens warm!

Pittige pompoensoep met kokosmelk

Verwarmt je extra snel bij koud weer!

5 gedachtes over “Pittige pompoensoep

      • buufenbuuf zegt:

        leuk! wij zijn in juni begonnen… niet zo lang nog 😉 wel actief bezig met instagram, fb, pinterest en bloglovin. Jij?

      • clairiesworld zegt:

        Mijn blog bestaat al “eventjes”, maar ik was nooit écht actief. Op instagram zijn mijn meeste posts over eten, en ik ontdek dat ik hier vaak op terug val. Dus dacht ik misschien hier al mijn eten én recpten kwijt te kunnen. Zo vind ik ze zelf ook gemakkelijk terug 😉

      • buufenbuuf zegt:

        Bij ons gaat het ook voornamelijk over eten hoor. Daar kun je ook elke dag wel een foto van maken en dat is ook gewoon een leuk onderwerp!

Geef een reactie

