Merlin

Merlin (2008) Poster

“In a land of myth, and a time of magic, the destiny of a great kingdom rests on the shoulders of a young boy. His name… Merlin.” – The Dragon

Wie kent King Arthur en Merlin (Merlijn de tovenaar) niet? Iedereen zal het sprookje wel gehoord hebben tijdens zijn kinderjaren of een van de vele films gezien hebben. Enkele maanden geleden ontdekte ik de BBC-reeks ‘Merlin’. De coverfoto (hieronder) sprak mij niet onmiddellijk aan, en om een of andere reden had ik mijn twijfels. Merlin werd geplaatst op mijn ‘back-up’lijstje: een lijst met ‘to see’-series dat ik afloop tijdens het laagseizoen.

Rond Nieuwjaar is er er steeds de winterbreak. Het ideale moment om aan enkele series van mijn lijstje te beginnen. Merlin sprong mij weer in het oog, ik was wel in de mood om iets middeleeuws te kijken: Merlin. Ondanks mijn twijfels gaf ik het toch een kans, de serie heeft een goede IMDB score (wat niet altijd veel wilt zeggen), maar dat in combinatie met het feit dat het een BBC-reeks is, gaf ik het een kans.

I was hooked!

Het verhaal begint met de jonge Merlin die aankomt in Camelot. Nog maar net binnen de muren van de stad, en hij heeft al een aanvaring met Prins Arthur.
Hij redt het leven van Arthur waardoor hij beloond wordt om de persoonlijke hulp van de Prins te worden. Maar ‘magic’ is verboden in het rijk. Merlijn doet er alles aan om zijn ‘destiny’ te voltooien, dit alles terwijl hij zijn krachten geheim moet houden.

* Mening *

Ik vond het een heel leuke serie. Leuk om te zien hoe klassiekers erin verwerkt zijn zonder de overhand te hebben vb. Excalibur. Maar, er was 1 grote teleurstelling… De seriesfinale. Ik had het gevoel dat de serie snel snel afgerond moest worden, zeker het einde: een plotse sprong naar het heden. Ik heb hem niet, maar dat kan aan mij liggen.
Ik persoonlijk, als kijker, ben ik op mijn honger blijven zitten.

Indien ik terug zou kunnen gaan in de tijd, zou ik de serie nog steeds bekeken hebben?
JA.

Geef een reactie

