Grey’s Anatomy

Waar beginnen?

Voor alle duidelijkheid, er wordt hier niet ingegaan op het plot van de serie. Er zijn genoeg sites die dat samenvatten.

Ik ben dus een fan, dat is zeker! Ik heb elk seizoen meer dan eens gezien, ik kan teksten mee opzeggen en ik heb alle dvd’s. Toch schrijf ik deze post met gemengde gevoelens…

Er zijn zaken die ik slecht vind en die mij irriteren in deze serie. Zoals Denny’s geest, kanker, volledige cast verandering… Eigenlijk erger ik mij aan relatief veel dingen. Waarom blijf ik dan verder kijken?

Het zit hem in de kleine dingen. Hoe ik giechelde bij de eerste aflevering, hoe ik tranen in mijn ogen kreeg bij de finale van seizoen 5. Vooral hoe dit blijft weerkeren, ook al ken ik de afleveringen van buiten.
De pakkende teksten, de juiste muziek, de evolutie van personages… Het verrast mij keer op keer!

Momenteel wordt seizoen 8 uitgezonden. Hieronder mijn favoriete coverfoto, omdat deze de overblijvers bevat van de originele cast:

Grey's Anatomy

Bij deze wil ik jullie nog (een van) mijn favoriete quote(s) meegeven:

Did you say it?
“I love you”
“I don’t ever want to live without you”
“You changed my life”
Did you say it?
Make a plan, set a goal, work toward it. But every now and then look around. Drink it in. ‘cause this is it.
It might all be gone tomorrow…

Grey’s Anatomy – Season 5 Episode 24 Now or Never

Voor gevoelige kijkers vind ik Grey’s Anatomy wel een echte aanrader. Het is niet de perfecte serie, maar bestaat perfectie? Ondanks al de tekortkomingen is deze serie nog steeds mijn nummer twee!

Geef een reactie

