Hart of Dixie

Zaterdag. Een volle drukke zaterdag. Of dat had het moeten zijn…

Ik begin mijn dag graag met een aflevering van een of andere serie. Aangezien dat heel wat series al hun “winterstop” hebben gemaakt kon ik aan iets nieuws beginnen. Hart of Dixie stond al op mijn “To watch”-lijst. Dus: koffieke, sinterklaas speculaas & S01E01. START !!

S01E02
S01E03
S01E04
S01E05
S01E06
S01E07
S01E08
S01E09

Dit was NIET mijn bedoeling. Conclusie van de dag: I like Hart of Dixie.

Een typische New Yorkse vrouw én chirurg verhuist naar de ‘small town’ Bluebell. Zoe Hart is zeer ambitieus en kan overkomen als koel, onpersoonlijk en gevoelloos. (Voor de Grey’s Anatomy kijkers: ze lijkt op Christina.) Door omstandigheden is ze in een wereld gekomen dat helemaal het tegenovergestelde is van NYC. Deze wereld mag haar niet, en zij mag hen niet. Maar ze moet hier 1 jaar overleven dus doet ze haar best zich te integreren. Met heel wat obstakels lukt het beetje bij beetje.

Het is een rustige verhalende serie over Love-Friendship-Family… Life die mij kon meeslepen in een ‘happy place’. Voor een keer mag het zonder sci-fi, bommen, geweren, fantasierijke werelden… Down to earth, uiteraard een ietsie beetje Hollywood-touch. Het blijft een serie!

Bij deze geef ik jullie nog mijn favoriete quote mee uit aflevering 5:
“Maybe 99 of 100 people will disappoint you. But I don’t know, I think you find the magic of the world in the margin of error.”

Ik kijk al heel hard uit naar de volgende aflevering!!

Een gedachte over “Hart of Dixie

Geef een reactie

